Značilnosti programskih vsebin

V šolskem letu 2024/2025 bo v Enoti Zarja vzgojno-izobraževalno delo potekalo v 10 oddelkih – štirih oddelkih prve starostne skupine in šestih oddelkih druge starostne skupine (en oddelek je  heterogen).

Več igre, več znanja, več možnosti
Igra je poleg zadovoljevanja osnovnih fizioloških potreb najpomembnejša in osnovna dejavnost, potrebna za zdrav telesni in duševni razvoj predšolskih otrok. Strokovni delavci bomo gibanje skozi igro povezovali z drugimi področji, otroci pa bodo ob tem spoznavali nove stvari in utrjevali že usvojena znanja. Otroke bomo spodbujali v igre, kjer je potrebno upoštevanje pravil, sodelovanje, razvijanje koordinacije, ravnotežja, moči, natančnosti, hitrosti in prstnih spretnosti. Pozornost bomo namenili dejavnostih, kjer bodo otroci deležni mnogih izzivov za razvoj mišljenja, sodelovanja, raziskovanja, spoznavanja in ustvarjanja. Otrokom bomo ponudili različne materiale ter zanimive izzive, kjer bodo samostojno spoznavali, opazovali in se igrali z nestrukturiranim materialom, naravnim materialom, kartonskimi škatlami, tulci, blagom. Vnašali bomo elemente Montessori pedagogike, izdelovali bomo igrače in oblikovali kotičke. Igra kot notranja potreba otrok je ključni faktor programa NTC, ki ga bomo vključevali.

Spodbujali bomo otrokovo lastno aktivnost in spodbujali interes za ohranjanje kulturne dediščine preko razvijanja spretnosti raziskovanja, opazovanja, prepoznavanja. Pomembno se nam zdi, da otroci spoznajo svoje bližnje in širše družbeno okolje, saj bodo lahko le na ta način z njim sodelovali, vplivali nanj in ga kasneje tudi aktivno spremljali. Obiskali bomo knjižnico, gledališče, muzej, galerijo. Pri najmlajših bomo pričeli s spoznavanjem ljudskih pesmi, rajalnih in plesnih iger. Ogledali si bomo različne kraje po Sloveniji. Najstarejši bodo sodelovali v projektu Z igro do prvih turističnih korakov, na temo Tradicija v trendu.

Dejavni bomo tudi na področju umetnosti. Izvajali bomo obogatitveno dejavnost Slikarske urice, ki je sofinancirana iz MOL. Nekatere skupine se bodo prijavile na likovni natečaj Bodi umetnik in Spodbujajmo prijateljstvo. Najmlajše skupine 1-3 let, bodo izvajale dejavnost Gledališka umetnost. Obiskovali bomo lutkovne predstave abonmaja v vrtcu in v bližnjem okolju (MGL, SNG ter lutkovno gledališče Ljubljana.)

Otroke želimo ustrezno opremiti in pripraviti na življenje s spretnostmi in znanji, ki jih bodo nadgrajevali in se razvijali v celovito osebnost. Veliko pozornosti bomo namenili socializaciji, navajanju na samostojnost, in vzgoji za vrednote. S pomočjo socialnih iger, medgeneracijskega druženja, kvalitetne otroške literature in pogovora, bomo razvijali vrednote, kot so skrb za sočloveka, sodelovanje, pravičnost, spoštljivost, odnos do narave, prijateljstvo in  bonton. Aktivno bomo nadaljevali v  projektu Zmagujemo z vrednotami. Posvetili se bomo temam 'pravičnost' ter 'skrb za sočloveka', kot vrednotama pomembnima za razvoj sodobne družbe. Posebej bomo obeležili praznovanje Tedna otroka, z letošnjo temo Otrok, nepopisan list.

Gibanje ima pomembno vlogo pri telesnem, kognitivnem, čustvenem in socialnem razvoju otroka. Zato bosta gibanje in bivanje na prostem pomemben del vsakdanjega ritma otrok v vrtcu. To pa bomo še dodatno podkrepili s sodelovanjem v gibalnem programu Mali sonček. Oddelki bodo sodelovali v projektih Zdravje v vrtcu, in Varno s soncem, z gibalnimi uricami v telovadnici in zunaj, z izleti v naravo, sprehodi po bližnji in daljni okolici (PST), z bivanjem na igrišču ob vrtcu, sprostitvenimi dejavnostmi, sproščanju, zdravi prehrani, počitku ter razvijanju čutnega doživljanja narave in okolice. Uvajali bomo zvočno masažo in jogo za otroke. Razvijali bomo zavedanje o zdravem načinu življenja. Sodelovali bomo v projektih Zdravje v vrtcu in Sobivanje – Živim zdravo. Strokovni delavci, otroci in starši se bomo ozaveščali o zdravem načinu življenja in ohranjanju zdravja ter nova znanja in spoznanja vnašali v vsakdanje življenje. Obiski medicinske sestre iz ZD Vič, Majde Šmit pa bodo pripomogli k navajanju na ustrezno higieno ter ustno nego. V nekaterih oddelkih bomo nadaljevali z vpeljevanjem posameznih segmentov načel konvergentne pedagogike in ITG. Predvsem izraz telesa ob glasbi kot osnovna dejavnost za krepitev pripadnosti skupini in razvoj posameznika kot pomembnega člana skupine. Gibanje bo tudi prednostna naloga v oddelkih prvega starostnega obdobja. Otroci se bodo preko igre učili gibati in se z gibanjem učili. Uvajali bomo sproščanje s pomočjo zvokov inštrumentov (zvočna kopel, dejavnosti s tibetanskimi posodami). Prostore bomo redno zračili in čim več vodenih dejavnosti preselili na prosto. Izvajali bomo obogatitvene dejavnosti na temo gibanja. V dveh skupinah bomo nadaljevali s  Playness pedagogiko, ki spodbuja strpnost, sodelovanje in skozi gibalne zgodbe omogoča usvajanje gibalnih elementov.

K negovanju porajajoče se pismenosti ter spodbujanju in razvijanju bralne kulture bomo strokovni delavci v različnih oddelkih in starostnih obdobjih pristopili na različne načine:

  • Z izbranim izborom otroških knjig, slikanic in ostale otroške literature ter bralnimi uricami v vrtcu;
  • Ciciuhec – bralna značka za predšolske otroke in pravljične urice v sodelovanju s Knjižnico Prežihov Voranc na Viču;
  • Z igranimi lutkovnimi predstavami v izvedbi strokovnih delavk ali zunanjih izvajalcev – oz. obiski v Lutkovnem gledališču Ljubljana;
  • S knjižnimi kotički v igralnicah;
  • S knjižnimi zaboji v igralnicah;
  • Pripovedovanje zgodb – kamišibaj;
  • Preko globalnega usvajanja branja in pisanja po konvergentni pedagogiki;
  • Preko dejavnosti, načrtovanih po načelih NTC (slikopisi, miselni izzivi).

Razvijali bomo predbralne in predpisalne spretnosti (igre z glasovi, slušno prepoznavanje glasov, izrazni ples ob glasbi, delo s plakati, razvijanje grafomotorike in fino motorike, orientacije na sebi in listu). Uporabili bomo metodo NTC.

Varstvo naravne dediščine in ekološko zavest bomo razvijali preko ločevanja odpadkov ter razvijali ustrezen odnos do sebe, drugih in narave. Varčevali bomo z vodo in papirjem. Najmlajše skupine bodo izvajale obogatitveno dejavnost naravoslovne minutke ter delavnico Čebelji ples.

Praznovanje različnih praznikov v oddelku bo osnova za spodbujanje državljanske in kulturne identitete. Otroci in starši, ki prihajajo iz drugih držav ali drugačnega kulturnega okolja nam bodo predstavili svojo kulturo. Spoznavali bomo državne simbole, obeleževali kulturne praznike in pomembne osebnosti s področja kulture. Na ta način bomo vključevali tudi multikulturne vsebine. Sodelovali bomo na Evropskem tednu mobilnosti. 4 oddelki bodo sodelovali v projektu Turizem in vrtec – z igro do prvih turističnih korakov, kjer bodo posodobili  slovenske ljudske pravljice.

Posebej namenjamo veliko pozornost sodelovanju s starši in družino - starši, sorojenci in starimi starši. Tako na roditeljskih sestankih, govorilnih urah, ustvarjalnih delavnicah, nastopih, jesenskem dnevu, zaključni prireditvi, predstavitvah, Simbiozi giba - obiskih staršev v oddelkih ter izletih, kot tudi v okviru različnih izobraževanj za starše, ki jih bomo organizirali v našem vrtcu.

© VRTEC VIŠKI GAJ 2015 | Piškotki | Izjava o dostopnosti Produkcija: 2digital spletne rešitve